girlstasi

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2013

Stacy<3 Del2

Av Anastasiia - 20 oktober 2013 13:23

Tjenare!

Del2

Jaa då kom Maj och vi bestämmde datumet när vi skulle hämta valpen. Jag blev också sjuk till råga på allt men i alla fall så 16 maj på eftermiddagen med 38 graders feber gar jag och mamma oss iväg till Kristinestad. Vi fick länge se på när valpar lekte för att få se hur de betedde sig. Stacy var en jätte livllig valp och sprang och hoppade och lekte en massa. Vi var där sekärt i nån timme och sen gav vi oss iväg mot vörå. Och då var vi inte två i bilen vi var då tre :) Nästa hela vägen hem var Stacy jätte orolig och gnällde hela tiden. Så jag hade henne i fammnen hela vägen.. När vi kom hem blev det bättre hon blev mera van vid mig och började leka med mig. Vi hade ju också då två katter så hon fick bekanta sig med dom också och faktist så var det inga problem. Stacy undersökte hela huset till försst sen blev hon ganska lungn och började leka med alla, pappa, mamma och mig. De första nätterna grät/gnällde hon mycket eftersom hon saknade sin mamma så mycket. Men jag tog henne med mig i sängen och hon blev van vid att nu är det för det mesta mig hon kommer leka med osv. Med tiden blev hon allt mera livligare. På sommaren började vi träna lydnad och hon har varit jätte duktig och fick mycket berömm. Första året har hon varit en jätte snäll hund och jag hoppas hon kommer att försätta vara lika duktig. Nu så småning om ska vi också träna agillity. Jag har själv varit med henne jätte mycker på bannor och hon klarar allt och lyder riktigt fint. Såklart finns det tider då hon vill bestämma men det är inte så ofta :) Så min hund är en jätte livlig, vänlig och väldigt smart. Nu så kan hon inte ens tänka sig att sova utan mig, haha då hon blev så van vid det när hon var ännu liten. Och så klarar hon inte ens en dag av att inte leka! Om inte någon börjar leka med henne börjar hon själv söka efter bollen, kommer med den, lägger den vid fötter och börjar "krama" foten, haha hon är såå gullig :*

Också så hatar hon att lämna ensam hemma men det måste hon stå ut med då mamma och pappa är i jobbet och jag i skolan. Men då man kommer hem så kommer man inte undan från henne. Hon blir så glad att hon hoppar över allt springer kanske fem varv runt huset om det är ute man möter henne när man kommer hem och bara kommer och hoppar upp i famnen. Hon är helt enkelt som en liten bebis. Kan inte föreställa mig hur jag förr kunde leva utan en sån gullboll    Så jag älskar henne super-duper mycket!   


Jaa jag hoppas jag skrev tillräckligt nu. Så hoppas ni är nöjda med detta! :)


Idag har jag inte gjort så mycket, haft sovmorgon, varit ut på länk med doggen och städat rummet. Imorgon=skola NEJJJ orkar inte men måste! Vi hörs nå. Kraam!  

              

Från och med när hon kom till oss framm tills vintern :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anastasiia - 22 november 2013 20:07

  Ska flytta bloggen till nattstad... " Kod för att importera min blogg till Nattstad: 5481507722 "   ...

Av Anastasiia - 22 november 2013 18:14

           

Av Anastasiia - 22 november 2013 15:11


Hej! Äntligen har helgen kommit. Idag är det då fredag och skolan gick helt bra. Nu just hör jag på musik och chillar. Tror inte det blir nån utekväll ikväll utan bara chill här hemma. Imorgon kommer sötisen hit och sover över :* Om jag är hemma (s...

Av Anastasiia - 19 november 2013 13:35


Tjena! Igår har jag varit borta från skolan i två timmar. Andra timmen for jag till hvc till läkaren(har vrickat tån) som sedan sa att jag fick fara på röntgen.. Då for jag med pappa till Oravais och sen igen tillbaka till Vörå. Så kom till skolan ...

Av Anastasiia - 16 november 2013 14:12

Tja! Måste verkligen börja blogga på nytt nu. Linnea är här och har just hjälpt mig att fixa ny header bild! Tack! :D haha Vet inte ännu sekärt vad jag ska göra ikväll men vi får se. Bloggar väl mera sedan. Kraam! ♥      ...

Presentation


Hej! Jag heter Anastasiia. En fjorton-årig tjej från Finland. Bloggar om min vardag så kika gärna in och kommentera :)

Sök i bloggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kontakta mig?

 

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Länkar

 

Följ mig på..

            

Besöksstatistik

Gästbok

muspekare


Ovido - Quiz & Flashcards