girlstasi

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2013

Stacy!<3

Av Anastasiia - 18 oktober 2013 09:09

Hejsan!

Tänkte berätta lite om min hund Stacy :) Lite fakta till först:

Namn: Stacy

Föddes: I Kristinestad

Födelsetid: 22.3.12

Ålder: 1år och nästan 7 månader

Ras: Blandras... dvärgschnauzer och dvärgpudel

Mamma och Pappa: Mamma är en pudel och Pappa en schnauzer

Syskon: 3st. en syster och två bröder

Bor: Nu just i Vörå :)

Jaa kommer inte på något mera fakta men här kommer en kort berättelse om hur jag fick henne, hur vi hämtade henne och hennes första året hos mig..

Allt började vintern 2012.. Jag har alltid drömmt om en hund men mamma var fullständigt emot en hund i vårt hem. Hon trodde hela tiden att jag inte kommer att sköta om den och att hon kommer att få allt jobb med hunde så som ge mat, ta henne ut på promenader, lära hunden olika saker osv. Jag var ju förstås på mina ord och sa hela tiden emot, sa att jag kommer att sköta om hunden hela tiden! Men det funkade inte riktigt på mamma.. Men sen efter nån vecka ringde vår granne till oss och sa att dom skulle på en resa i en vecka och undrade om jag ville sköta deras hund så länge de var bortresta. Och såklart ville jag det, så då sa mamma att jag inte ska tro att hon kommer köpa en egen hund till mig efter att jag har bevisat henne att jag kan ha en hund. Men jag ville ändå prova.. Veckan gick och desstu längre hunden var hos oss desstu mera började mamma vänja sig vid tanken att vi kan kanske och skaffa en egen hund. Efter att veckan hade gått var mamma inte mera så emot hundar hos oss. Hon älskar djur! Men det att vi hade katter och allt, det var det som fick henne att fundera. Efter nån månad fick jag veta att jag får söka någon hund! :D Jag blev ju såklart helt happy! Hunden jag till först ville ha var en Labrador/ Golden Retriver.. Fast föreldrar bestämmde sig att i fall vi nu skaffar en hund så ska den inte vara för stor och den ska inte ha för mycket päls som faller av hela tiden och lämnar över allt. Så småning om började jag själv tycka att mindre hundar var jätte gulliga och söta. Och sen en dag sökte jag bara bland olika annonser och hamnade på en annons som jag började läsa. Den var faktist utan bild och inte så mycket text var det där heller men rasen... Jag läste sedan på andra sidor om rasen och fick reda på att dessa raser är allergivänliga. Så det betyder att dom fäller inte päls och så var de också inte så stora. Vi blev alla intresserade och ringde och frågade efter en tik och vilken färg de var och helt enkelt allting om det man behöver veta när man ska köpa en hund. Till slut reserverade vi en svart/grå tik. MEN vi fick ju inte hämta hunden med det samma.. Vi fick vänta i 8 veckor eftersom valpen behövde ännu sin mamma då den är så liten. Det betydde att vi fick vänta framm tills Maj.


Jag delar upp berättelsen i två delar och det betyder jag det här var del 1 och senare idag kommer det del 2. :) Hörs då. Hoppas ni tyckte om det ni läste. Kraam!  


 

Love you, doggen! <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anastasiia - 22 november 2013 20:07

  Ska flytta bloggen till nattstad... " Kod för att importera min blogg till Nattstad: 5481507722 "   ...

Av Anastasiia - 22 november 2013 18:14

           

Av Anastasiia - 22 november 2013 15:11


Hej! Äntligen har helgen kommit. Idag är det då fredag och skolan gick helt bra. Nu just hör jag på musik och chillar. Tror inte det blir nån utekväll ikväll utan bara chill här hemma. Imorgon kommer sötisen hit och sover över :* Om jag är hemma (s...

Av Anastasiia - 19 november 2013 13:35


Tjena! Igår har jag varit borta från skolan i två timmar. Andra timmen for jag till hvc till läkaren(har vrickat tån) som sedan sa att jag fick fara på röntgen.. Då for jag med pappa till Oravais och sen igen tillbaka till Vörå. Så kom till skolan ...

Av Anastasiia - 16 november 2013 14:12

Tja! Måste verkligen börja blogga på nytt nu. Linnea är här och har just hjälpt mig att fixa ny header bild! Tack! :D haha Vet inte ännu sekärt vad jag ska göra ikväll men vi får se. Bloggar väl mera sedan. Kraam! ♥      ...

Presentation


Hej! Jag heter Anastasiia. En fjorton-årig tjej från Finland. Bloggar om min vardag så kika gärna in och kommentera :)

Sök i bloggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kontakta mig?

 

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Länkar

 

Följ mig på..

            

Besöksstatistik

Gästbok

muspekare


Ovido - Quiz & Flashcards